Administratie bijhouden

Het bijhouden van je administratie/boekhouding is één van de belangrijkste takken van dienstverlening voor Fiducia (naast het verzorgen van belastingaangiften en opstellen van jaarrekeningen). Volgens de wet is iedere ondernemer verplicht een administratie bij te houden en 7 jaar te bewaren.

In een administratie worden de bezittingen en de schulden, de opbrengsten en kosten en de ontvangsten en uitgaven geregistreerd.

Bezittingen zijn bijvoorbeeld:

een gebouw
een auto
vorderingen op afnemers
banksaldi

Schulden zijn bijvoorbeeld:

leningen van de bank
leaseverplichtingen
schulden aan leveranciers
af te dragen belastingen

De ontvangsten en uitgaven hebben betrekking op de mutaties op je bankrekeningen en in een eventuele kas. 

Veel kleine ondernemers bezitten niet de kennis en kunde om zelf op een efficiënte en effectieve wijze een administratie bij te houden. Fiducia uiteraard wel!

EXACT

Wij verzorgen je financiële administratie met behulp van Exact. Dit kan de lokale variant Exact Globe zijn of de online variant Exact Online. In deze laatste variant kun je eventueel ook zelf boekhouden, afhankelijk van je wensen en kunde. Ook kunnen wij je het gebruik van Exact Online aanleren.

Afhankelijk van je wensen werken wij deze dagelijks, wekelijks, maandelijks, op kwartaal-, halfjaar- of jaarbasis bij.

Je hebt, afhankelijk van de verwerkingsfrequentie, altijd het meest actuele inzicht in de financiële situatie van uw onderneming. Op basis van deze cijfers kunnen wij op jouw verzoek eveneens periode cijfers opstellen.

Amifix

Je hebt daarnaast de mogelijkheid zelf veel voorwerk te verrichten met behulp van onze online invoer applicatie Amifix.

In Amifix leg je zelf je verkopen, inkopen en bankmutaties vast. Bij de bankmutaties kun je gebruik maken van de mogelijkheid om via een .csv bestand vanuit online bankieren mutaties in Amifix in te lezen.

Wij kunnen met een accuraat bijgehouden Amifix administratie op zeer efficiënte wijze je jaarafsluiting verzorgen. Zo bespaar je op je accountantskosten!

Om een indicatie te geven: de kosten voor het gebruik van Amifix in combinatie met vier kwartaal aangiftes omzetbelasting en afsluiting van uw financiële administratie, inclusief aangifte inkomstenbelasting, ligt in de meeste gevallen op ongeveer €800 exclusief BTW per jaar.

Ben je geïnteresseerd in onze dienstverlening of heb je een vraag? Neem dan snel contact met ons op!

Snel contact